• 1

  • 2

    Komputerowe wspomaganie projektowania

  • 3

    Transport szynowy

  • 4

    Symulator jazdy lokomotywą/Arduino

  • 5

  • 6

Dziękujemy wszystkim osobom, które były z nami w ciągu ostatniego 2016 roku zarówno studentom jak i absolwentom!

Garść informacji i zdjęć ze spotkań:

pazdziernik 2016

 

edukacyjny model semafora

Powyżej prezentacja własnoręcznie wykonanego modelu edukacyjnego semafora na spotkaniu otwierającym semestr zimowy. Szczególne podziękowania dla: Macieja Krawczyka za stworzenie aplikacji, opracowanie elektroniki i montaż, również kierujemy je w stronę pana M.Sobka za wydrukowanie naszego projektu obudowy, M.Wrońskiemu za prototyp elektryki, też szefowi Pierwszej Klasy za udostępnienie dworcowego warsztatu na walki z obudową :)

Model CAD

powstawanie semafora

Semafor może być obsługiwany za pomocą komputerów z aplikacją, pilotów, a również wbudowanych przycisków bez użycia zewnętrznych urządzeń.

Aplikacja "Semek"

Nazwy sygnałów wraz z opisem wyświetlane są na wyświetlaczu LCD.

A wcześniej...

MES

Prócz zajęć o tematyce komputerowego wspomagania projektowania, których w samym semestrze letnim odbyło się ok. 20, w 2016 roku odbyła się też seria wykładów przygotowanych przez członków zespołu SKN C.A.D. z dziedzin kolejnictwa oraz technologii w transporcie. Gratuluję pracowitości wszystkim obecnym i udzielającym się na CAD-owych nieraz wielogodzinnych spotkaniach :) poniżej kilka zdjęć z prezentacji:

Kolej szerokotorowa Historia elektrowozów w Polsce

kształtowanie struktury i własności powierzchni   Materiały kompozytowe

Poruszane tematy:

Sławomir Sikora: Kolej Szerokotorowa (1520mm) w Europie i Azji
Maciej Krawczyk: Kompozyty, charakterystyka materiałów na przykładzie ram rowerowych
Albert Kałamała: Autobusy Standardowe
Adrian Barchański: Technologie kształtowania struktury i własności powierzchni materiałów inżynierskich - nanoszenie powłok z fazy gazowej
Jakub Wosik: Historia lokomotyw elektrycznych w Polsce cz. 1 i cz. 2

Dziękujemy wszystkim osobom, które dzieliły się swoimi pasjami oraz zdobytą wiedzą! Cykl rozpoczęty historią elektrowozów eksploatowanych w Polsce mamy zamiar kontynuować prezentacjami o wprowadzaniu pierwszych elektrycznych zespołów trakcyjnych aż po omawianie cech współcześnie produkowanych pojazdów szynowych.

Na koniec fragmenty niedawno powstałych modeli, które posłużyły do tworzenia symulacji ruchu w DMU Kinematics:

Pm 36 Kinematics

FH386

Trent

 

A.Dziuba